ownCloud software.

 

De grootste uitdaging.

Top-of-mind blijven bij prospects. ownCloud is een private cloudoplossing, aangeboden door Netaffairs, specialist in managed hosting en cloudoplossingen. Door het belang van databeveiliging en de relatief hoge investering die daarmee gepaard gaat, neemt de buyer’s journey bij leads van Netaffairs gemiddeld drie maanden in beslag. Netaffairs wil tijdens deze periode top-of-mind blijven en prospects van relevante informatie voorzien. De informatie moet prospects ervan overtuigen dat ownCloud de beste oplossing is voor hun databeveiligingsprobleem. Met de B2B lead nurturing campagne die Netexpo in samenwerking met Netaffairs ontwikkelde is dit mogelijk.


 

De beste aanpak.

B2B lead nurturing campagne. Omdat de gemiddeld buyer’s journey drie maanden bedraagt, werd een lead nurturing campagne van 13 weken ontworpen. Afhankelijk van de online trigger, startte de campagne aan het begin, in het midden of aan het einde van de buyer’s journey. De drie triggers waren: download van een ownCloud-whitepaper, download van de ownCloud-productbrochure of aanvraag voor een demo. De lead nurturing campagne zorgde dat de prospects de juiste informatie, op het juiste moment ontvingen. Netaffairs bouwde een band op met de prospects, door hulp te bieden met eigen kennis en ervaring. Netaffairs bewees met cases dat ownCloud de beste softwareoplossing voor databeveiliging was. De marketing automation consultants van Netexpo adviseerden Netaffairs over het lead nurturing proces, zetten de e-mailcampagne op in in het marketing automation systeem en zorgden voor verzending en rapportages.

 

De uitkomst.
 

infographic.png
 
 

De gelukkigste klant.


"Een goede en betrouwbare lead nurturing campagne is zeer waardevol voor ons. Het neemt een hoop voorwerk voor de salesafdeling uit handen. Over de kwaliteit van de leads zijn we zeer tevreden. Door de ownCloud lead nurturing campagne investeren we alleen nog tijd in leads die in het stadium zijn dat ze een aankoopbeslissing willen én kunnen nemen. Dat is een voordeel voor ons, maar natuurlijk ook voor de leads."  

Richard Groen
Managing Director Hosting & Cloud Services Netaffairs
 

De sterkste resultaten. 

Meer en betere leads. De campagne bereikte open ratio’s tot 46,2% en click ratio’s tot 12,7%. De landelijke gemiddelden zijn hiervoor 35,2% en 7,0% volgens de het rapport ‘E-mailmarketing Benchmark 2016’. Met de lead nurturing campagne werden websitebezoekers geleidelijk geconverteerd tot prospects met hoge verkoopkansen. Na afsluiting van de eerste campagneperiode waren de resultaten:

 
  • 72% van de prospects die door het verkoopteam als prospects met hoge verkoopkans waren gekwalificeerd, wilde een offerte ontvangen.
  • 16% van de offertes converteerde in contracten.
Door regelmatig evalueren van de resultaten, leidde de lead nurturing campagne tot beter begrip en afstemming tussen de marketeerd en consultants over wat ‘goede leads’ zijn en wat niet.

 

Meer weten over deze klantcase?


Download de klantcase.
 
dubbelmagazine_netaffairs.png
 
 
 

Meer informatie?

Vraag Remco Vriesema
023 - 531 88 74.

Mail.

 

Wilt u met ons sparren?

De koffie staat altijd klaar.
Wij zijn er klaar voor!

Contact.

 

Bij ons werken?

Sluit je aan bij ons
superteam.

Vacatures.