SaySimple.

Geïnteresseerde, sales-ready leads met lead nurturing campagne.

 

De grootste uitdaging.

SaySimple ondersteunt organisaties bij de implementatie van omnichannel Messaging als servicekanalen. De messagingkanalen zijn steeds populairder bij organisaties die willen profiteren van het enorme bereik hiervan. Bedrijven dienen zich eerst bewust te worden van de regels en wetgeving omtrent de inzet van deze kanalen, voordat het kan gaan bijdragen aan de klantbeleving. Met behulp van marketingactiviteiten worden leads hierover geïnformeerd en worden de nieuwe kanalen geïntroduceerd bij de doelgroep. Het marketingteam zocht een manier om de beperkte marketing- en salescapaciteit effectief in te zetten om deze kanalen te introduceren bij de doelgroep en vervolgens een demo aan te bieden.


 

De beste aanpak.

Op basis van inzichten over de buyer persona en buyer journey zette Netexpo een B2B lead nurturing e-mailcampagne op. Dit met als doel SaySimple te positioneren als een betrouwbare leverancier en zo de twijfels over de nieuwe kanalen weg te nemen. De lead nurturing e-mailcampagne startte na het downloaden van een whitepaper. De koopbereidheid werd afgeleid van het aantal clicks in de e-mails en het aantal websitebezoeken, hierdoor werden leads met een hoge scoringskans eenvoudig gesignaleerd. Door de leads selectief op te volgen kon de beperkte salescapaciteit op een effectieve en efficiënte manier ingezet worden.

 

De uitkomst.
4_stroomschema.png

 

De gelukkigste klant.


‘Dankzij de lead nurturing campagne van Netexpo slaagden wij erin om met een klein team een grote hoeveelheid leads te werven en deze op te volgen. Netexpo speelde hierin op het gebied van consultancy een belangrijke rol en hielp ons om onze leadgeneratie strategie opnieuw uit te vinden.’  

Jeroen Schutte
Manager SaySimple
 

De sterkste resultaten.

De campagne resulteerde in een hoger aantal kwalitatieve leads en beter inzicht in de aankoopfase van een lead. Na het afsluiten van de eerste campagne periode waren de resultaten:

  • Open ratio's tot 59,9% en click trough ratio's tot 23,4%. De gemiddelde ratio's hiervoor zijn 35,2% en 7% volgens het rapport 'E-mailmarketing Benchmark 2016'.
  • 23% van de leads vroeg een demo aan.
  • 52% van de offertes converteerde in contracten.
  • Salesafdeling werd ontlast en effectiever ingezet. 
Door het opzetten en evalueren van de lead nurturing campagne is ook de samenwerking tussen het marketing- en salesteam significant verbeterd. De beperkte capaciteit van beide teams werd effectief ingezet door leads met een hoge scoringskans selectief op te volgen.
 

Meer weten over deze klantcase?


Download de klantcase.
dubbelmagazine_saysimple.png
 
 
 

Meer informatie?

Vraag Remco Vriesema
023 - 531 88 74.

Mail.

 

Wilt u met ons sparren?

De koffie staat altijd klaar.
Wij zijn er klaar voor!

Contact.

 

Bij ons werken?

Sluit je aan bij ons
superteam.

Vacatures.