Ride for the Roses.

Activatiecampagne.

 

De grootste uitdaging.

Sinds 1998 vindt jaarlijks de Ride for the Roses plaats, een fietstocht in actie voor kankerbestrijding. Iedereen kan meedoen: jong en oud, getrainde en minder actieve fietsers. Samen werken de ongeveer 10.000 fietsliefhebbers naar één gezamenlijk doel: zoveel mogelijk geld inzamelen voor KWF Kankerbestrijding. Ride for the Roses zocht een oplossing om deze brede doelgroep te activeren om meer fondsen te werven.

 

De beste aanpak.

Om alle deelnemers te motiveren en activeren voor fondsenwerving is een geautomatiseerde campagne gestart. Op basis van tijdsverloop en diverse triggers, ontvangen de deelnemers gepersonaliseerde meldingen over nieuwe donaties en tips voor het behalen van het persoonlijk streefbedrag. Netexpo ontwikkelde webformulieren om alle deelnemers correct te registreren. Het ging hierbij om webformulieren voor individuele inschrijvingen, vriendengroepen en grote businessgroepen. Door een maatwerkkoppeling tussen de website en de e-mailmarketingsoftware komt de data van deze formulieren beschikbaar. De e-mails met dynamische content kunnen hierdoor worden afgestemd op elk type deelnemer, doelbedrag en activiteiten op de website van de deelnemers.
 

De uitkomst.

grafiek_v6.png





 
 

De gelukkigste klant.


"Er viel veel winst te behalen op het gebied van fondsenwerving met onze huidige persoonlijke pagina’s. Omdat het om duizenden deelnemers gaat, valt een dergelijke activatie campagne nauwelijks te organiseren. Met onze kennis van fondsenwerving en de technische kennis van Netexpo konden we met behulp van de bestaande platforms komen tot een vernieuwende e-mailcampagne. Ondanks de automatisering, konden we door de invulling ervan toch persoonlijke benadering creëren."

Linda Griët-Tillema
Projectleider Ride for the Roses
 

Het beste resultaat.

De maatwerkkoppeling zet de data uit de webformulieren door naar het e-mailmarketingsysteem. Hiermee worden de verschillende soorten deelnemers in de e-mails persoonlijk aangesproken en is het mogelijk de content dynamisch af te stemmen op elk type deelnemer, doelbedrag en activiteiten op de website van de deelnemers. Met deze gepersonaliseerde e-mail blijven de deelnemers betrokken bij het wielerevent met als doel het gestelde streefbedrag op te geven en te behalen of zelfs te overtreffen.

De campagne bereikte open ratio’s tot 73% en een gemiddelde click through ratio van 12,2%. De gemiddelde landelijke percentages hiervoor zijn 37,5% en 6,9% (volgens het rapport ‘E-mailmarketing Benchmark 2017‘).

Ga naar ridefortheroses.nl.
e_mailmarketing_campagne_ride_for_the_roses.png
 
 
 

Meer informatie?

Vraag Remco Vriesema
023 - 531 88 74.

Mail.

 

Wilt u met ons sparren?

De koffie staat altijd klaar.
Wij zijn er klaar voor!

Contact.

 

Bij ons werken?

Sluit je aan bij ons
superteam.

Vacatures.