Marketing Automation.

 

Automatiseren van je marketing


Marketing Automation betekent dat je je marketingprocessen automatiseert. E-mailmarketing, lead generation en lead nurturing zijn hierbinnen onze specialismen. Tijdens de customer journey heeft de (potentiële) klant, verschillende informatiebehoeftes. Om een contentstrategie te bepalen die bij deze informatiebehoefte aansluit, is inzicht in de customer journey en de buyer persona nodig.


Lead nurturing met de juiste content.

Met de angsten en verlangens van je prospect duidelijk in beeld voorzie je in iedere fase van het aankoopreis (bewustwordingsfase, overwegingsfase, besluitvormingsfase) de prospect van content waardoor hij een stukje verder over de streep wordt getrokken.
 
Als je prospect eenmaal klant is, houdt lead nurturing niet op. Je blijft je klant prikkelen met content die het plezier en vertrouwen in het product of de dienst die je levert continu laat groeien. Loyale klanten tijdens de gebruiksfase en heraankoopfase zijn de beste klanten (én ambassadeurs van je merk) die je je kunt wensen. 
 

Sales ready leads met e-mailmarketing

Een van de belangrijkste kanalen binnen marketing automation is e-mail. Met slimme e-mailmarketing warm je leads op totdat ze ‘sales ready’ zijn, oftewel klaar voor het ontvangen van een aanbieding waarbij de verwachte positieve respons het hoogst is. E-mails met dynamische content passen zich bij opening aan op de ontvanger, locatie en tijdstip. Hierdoor maak je je boodschap aantrekkelijk en relevant voor de ontvanger. 
 

Hoe helpen we je?

We helpen bij het opstellen van de buyer persona, de buyer's journey en bijbehorende contentstrategie. Voor het uitvoeren van marketing automation bestaan diverse systemen. We kunnen je helpen bij de keuze voor het marketing automation systeem dat het beste bij jouw doelstellingen past. Daarnaast kunnen we koppelingen van het nieuwe marketing automation systeem en je bestaande databasesystemen realiseren.
 

Tripolis Dialogue

Het opzetten en uitvoeren van e-mailmarketing automation voor onze klanten is onze specialiteit. We gebruiken hiervoor Tripolis Dialogue. Netexpo is een silver certified business partner van Tripolis en zorgt voor de beste implementatie van Tripolis Dialogue binnen je organisatie en bestaande dataplatformen.


e_book_lead_nurturing_in_8_stappen_cover_150_pxl_br.jpgGratis e-book 'Lead nurturing in 8 stappen

Marketing automation helpt je je leads in iedere fase van de buyer journey van de juiste content te voorzien. In dit e-book vind je een 8-stappenplan waarmee je succesvolle campagnes opzet en je verkoopkansen vergroot.
Download vrijblijvend het e-book.



Heb je vragen?

Neem vrijblijvend contact op met: